tempomat corsa B / Tigra A

Odgovori
Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

tempomat corsa B / Tigra A

Post od lemi84 » Pon Feb 29, 2016 4:37 pm

za pocetak potrebno je sve sa slike:

Slika


konkretno na slici se nalazi set iz vektre b. kod omege b sajla je nesto duza kao i kablovi na rucici. sve ostalo je isto.

jos je potrebno: konektor za automat tempomata i nosac za sajle gasa i tempomata za odgovarajuci motor. ja taj nosac nisam mogao naci pa sam ga pravio.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Slika






sema po kojoj bi trebalo sve spojiti je sledeca:

Slika


iz razloga sto korsa/tigra imaju izrazito glup i zastareo sistem komandi kvacila i kocnice, nije mi se dalo prepravljati i pokusati montirati prekidac kocnice sa 4 pina i prekidac kvacila. prekidac kvacila sam izostavio, tako da se tempomat deaktivira samo pritiskom tastera na rucici ili pritiskom pedale kocnice, sto je po meni sasvim ok.
umjesto prekidaca sa 4 pina za kocnicu, ja sam zadrzao postojeci i na njega dodao jedan relej sa 5 kontakata.
sema koju sam prepravio i po kojoj sam ja odradio je sledeca:


Slika

Slika


mislim da je dovoljno jasna ali evo ukratko cu objasniti.
napon za funkcionisanje tempomata koji ide na pin F sam uzeo sa prekidaca stop svijetala (to je napon sa kontakta, nije stalni) i naravno izmedju stavio osigurac. posto sam izostavio prekidac kvacila, kabal sa pina D kao i crveni kabal sa rucice vezujem takodje na crni kabal od prekidaca stop svijetala.
pin E je masa i vezuje se gdje vam je najlakse.
sad relej, na pinove 30 i 86 dovedete masu. na pin 85 dolazi napona sa crno-zutog kabla od prekidaca stop svijetala. znaci tu imamo napon kada se kocnica aktivira. sa pina 87a vucemo zicu na tempomatov pin G. znaci dok kocnica nije aktivirana, masa se preko releja prenosi do tog pina G na tempomatu. cim pritisnemo papucicu kocnice, relej dobije napon i prekida 'taj tok mase' do tempomata.

3 preostala kabla sa rucice (jedan smo vec spojili na napon) spojiti po semi na tempomat
na pin K se dovodi signal brzine. tu vec postaje problem na korsama koje imaju sajlu za km/h i nisam siguran kako to rijesiti, nisam puno o tome ni razmisljao.



kada se sve poveze sledi provjera kao sto vec pise na semi. raskacite dzek sa automata, date kontakt i mjerite napon izmedju pinova:
E&F=12V
G&F=12V
D&E=12V
A&E=12V
B&E=12V kada na rucici pritisnete taster ''I''.

aktiviranje tempomata se vrsi u toku voznje pritiskom na taster ''I'' a deaktivira pitiskom na taster ''0''.
pritiskom na taster ''R'' za vrijeme voznje bez tempomata, aktivirate isti i vraca na brzinu kojom ste poslednji put vozili sa aktiviranim tempomatom.
jednim klikom na taster ''R'' u toku voznje sa aktiviranim tempomatom smanjujete brzinu vozila za nekih 2km/h, isto tako klikom na taster ''I'' povecavate brzinu za istu vrijednost.

mislim da je jasno kako se ovo povezuje i kako funkcionise, ako ima nekih pitanja, tu sam :DD
Slika

Odgovori