Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Sve teme i pitanja.
Odgovori
Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Pon Feb 18, 2013 10:32 pm

Pa kad sam video da je SKF roverov 80 u kusur evra jedan kom naravno da nije resenje [lol

Ove nove varijante behu oko 30e i to SKF-ovi ,skoro u rangu sa cenom corsinih tako da su ok a pre svega zbog sirenja glavcine za 2mm kako si rekao.

Problem prirubnica/rukavaca je resen...ostaju jos poluosovine [scratc.h

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Pon Feb 18, 2013 10:43 pm

e da, kada smo vec kod toga. jednom prilikom jedan lik rece:
Achso, hab mal nachgeschaut was maximal machbar wäre.

Wenn man die Nut an die absolute Grenze der Verzahnung setzt, wären die Kadett wellen um ca 25mm kürzbar.
Das verhältnis zum Corsa B / Tigra sieht so aus:

Länge Kadett wellen oder MTech wellen beim corsa b Wellenlänge ohne gelenke versteht sich!

Kadett welle lang: 700 mm
mathij welle lang: 692 mm

kadett welle kurz: 350 mm
mathij welle kurz: 345 mm
u principu ovo je prevod::
ako se zlijeb na apsoutnoj granici zuba postavi, trebalo bi kadetovo poluvratilo skratiti za 25mm
duzine kadetovih i Mtech-ovih poluvratila za korsu b, bez homokinetickih zglobova, naravno.

Kadett duze poluvratilo: 700 mm
mathij duze poluvratilo: 692 mm

kadett krace poluvratilo: 350 mm
mathij krace poluvratilo: 345 mm
Poslednja izmena od lemi84 u Uto Feb 19, 2013 2:53 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Slika

Korisnikov avatar
mladen
CTF Član
Postovi: 835
Pridružio se: Pon Jan 21, 2013 8:52 pm
Ime: madjo
Auto: corsa b c20xe- b204l
Lokacija: podgorica

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od mladen » Pon Feb 18, 2013 11:09 pm

Zasto uopste ista dirate kad ubacujete 2.0 motore kad lagano moze fabricki korsin gsi lezaj samo se poluosovine dorade i to je to.
Ajde vec za v6 pa da se to radi jer je jaci obrtni momenat a za bilo koji drugi nema potrebe sve ide korsino.
Recite mi sto se tice tih audijevih lezajeva nista ne kapiram kako se stavljaju ako ima ko slike nek okaci jer imam u planu ako bog da kad jos malo izgustiram ovaj c20xe da joj stavim 3.0 v6 ali otom potom.

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Uto Feb 19, 2013 1:14 am

kazu ljudi: 'mozes kako hoces ali ne i dokle hoces' :DD

to tvoje rijesenje mozda jeste najlakse i ono ce da drzi neko vrijeme, ali eksploatacijom kroz neki odredjeni niz godina ce da popusti. smicajni naponi, zamor materijala i jos neke stvarice su cudo koje sam objasnio puzi kada si ti dosao na forum i predstavio svoje rijesenje, jer je i on htjeo da radi kao i ti. posto puzu veoma dobro poznajem i znam da ce corsu voziti jos dugo, dugo godina objasnio sam mu da nije najpametnije da radi kao sto si ti odradio, da u buducnosti, za koju godinu, ne bi imao problema.

sto se tice promjene lezaja, to se radi iz razloga da bi stale ptirubnice/rukavci (nazovi ih kako hoces) koje imaju sitne zube (to je fora sa onim gore pomenutim smicajnim naponima i sl.)
Slika

ako si citao ovu temu od pocetka, mogao si procitati da imaju dvije mogucnosti. prva mogucnost je: stanjiti ovu prirubnicu/rukavac na dimenziju od 34mm (koliki je unutrasnji precnik korsinog lezaja) i samo ih staviti umjesto originalnih korsinih, ali to nije dobro jer sa istih mora previse materijala da se skine, tj previse se stanjuju.
druga mogocnost je uzeti lezaj iste debljine kako korsin (37mm), unutrasnjeg precnika 39mm (da se ne bi stanjivale prirubnice/rukavci) i ubaciti u korsine glavcine. posto naravno ne postoji lezaj koji ima te dvije dimenzije odgovarajuce (debljina 37mm i unutrasnji pecnik 39mm) a da je spoljasnji precnik identican spoljasnjem precniku lezaja korse (tj 66mm), onda trazimo lezaj koji zadovoljava one dvije dimenzije a da spoljasnji precnik sto manje odstupa od spoljasnjeg precnika korsinog lezaja. do sada je bilo par nekih rijesenja sa lezajima od audija i kadeta ali nisu bila previse dobra jer bi se glavcina morala previse siriti (sto je opet na neki nacin bolje nego previse stanjivati prirubnicu/rukavac). tako da ja danas nadjog lezaj od VW/audija ciji je spoljasnji precnik 68mm, sto je samo za 2mm vece od originalnog korsinog lezaja.


znaci, uzmemo glavcinu, izbijemo lezaj, stavimo na strug, prosirimo otvor za 2mm, ubacimo lezaj od VW/audija i u njega ubacimo prirubnicu/rukavac od kadeta/astre/vektre/kalibre... sa sitnim zubima. onda naravno idu i homokineticki zblogovi od istih kao i poluvratila prethodno skracena na odredjenu duzinu.

nadam se da sam to koliko-toliko uspjeo objasniti i docarati u cemu je probelem i zasto to tako treba da se radi.

Slika
Slika

Korisnikov avatar
mladen
CTF Član
Postovi: 835
Pridružio se: Pon Jan 21, 2013 8:52 pm
Ime: madjo
Auto: corsa b c20xe- b204l
Lokacija: podgorica

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od mladen » Uto Feb 19, 2013 1:48 am

Kapiram onda poluosovine mogu i od vektre na primjer da se ne krate od korse pa da se vare samo se taj rukavac stavi od odgovarajuceg i to je to pa to je lagano. Da potvrdim ide ovako na primjer korsina glavcina izbije se lezaj siri se za 2mm koliki je taj audijev stavlja se rukavac od vektre... Zglob od istog onda se poluosovina samo dovede u odredjenu duzinu ispravi me ako sam dje pogrijesio to nije losa ideja

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Uto Feb 19, 2013 11:18 am

mladen napisao: Da potvrdim ide ovako na primjer korsina glavcina izbije se lezaj siri se za 2mm koliki je taj audijev stavlja se rukavac od vektre... Zglob od istog onda se poluosovina samo dovede u odredjenu duzinu ispravi me ako sam dje pogrijesio to nije losa ideja
da, upravo tako :thumb:

mogu i poluvratila od vektre ali ces vjerovatno morati oba vratila da kratis. ako uzmes poluvratila od kadeta ili astre f, onda postoji prica da se duze vratilo ne krati (suvozaceva strana), a krace poluvratilo treba skratiti na 340mm. to sve nije 100% provjereno i mjere na koje treba skratiti poluvratila ces znati tacno kada krenes da radis :DD
Slika

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Sre Feb 20, 2013 12:08 am

lemi84 napisao:posto Puza veoma dobro poznajem i znam da ce corsu voziti jos dugo, dugo godina objasnio sam mu da nije najpametnije da radi kao sto si ti odradio, da u buducnosti, za koju godinu, ne bi imao problema.
Otkud ti Mile znas da ja necu voziti merdzu 190dizeljku,ič ti mene ne poznaješ :lol: :lol: :lol:

Sto se tice poluosovina stvarno treba dobro da se odrade i sto se tice cele konverzije sve mi je ok sem njih,uvek neka bojazan da ce var puci i da cu ostati na putu.Al Mile kaze var ce uvek biti ok nego ce ostalo ciknuti ako se dobro ne uradi.Tako i bude,nigde nisam video da je puk'o var nego uvek pored...kao sto se vidi na slikama


SlikaSlikaSlika

SlikaSlikaSlika


Najvise bih voleo da moze da se postojeca nebitno vektrina/astrina/calibrina/kadetova poluosovina skrati sa jedne strane na potrebnu meru i da se narezu novi nutevi,leziste za zeger i gotova stvar.Nema vara,nema zahebancije.


Sto se tice prirubnica i lezajeva(ja) ovo sto je Mile poslednje nasao je pun pogodak i bas danas sto smo zakljucili da se uopste ne vidi to sirenje sa 66 na 68mm u glavcini sto se vidi i na slici


SlikaSlikaSlika

Te mere lezaja su identicne onima iz tutorijala http://www.vauxhall-sport-forum.com/php ... aring.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gde pise Audi 80 quattro, 1985, 2.2 litre
Height 37,0 mm, Outer Ø 68,0 mm, Inner Ø 39,0 mm
OE NUMBER 321 498 625 E


...uporedite sa Miletovom listom i voala :thumb:

Korisnikov avatar
Kone LHC
CTF Član
Postovi: 146
Pridružio se: Pet Dec 07, 2012 9:52 pm
Ime: Konstantin
Auto: Ženina Corsa C 1.4
Lokacija: Beograd

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Kone LHC » Sre Feb 20, 2013 12:50 am

Kako dobra tema... [cff Vrhunska. [[bravo

Ovo u vezi poluosovina bih voleo da isprobam jednom u laboratorijskim uslovima. A i samu silu vara... Na smicanje i torziju - uvijanje samog tela, u našem slučaju poluosovine, pod dejstvom momenta. I da je proverimo pod svim mogućim i nemogućim silama, računski i empirijski. I recimo, samu specifičnu gustinu materijala datog tela. Mislim da za to postoje mogućnosti, pa ako uskoro dođem do nekog rezultata, to će biti na korist svima koji imaju ove dileme i da znaju na čemu su.
Zarad nauke biće žrtvovano više poluosovina, što varenih što fabričkih. Ali, vredi. ;) Onda ćemo sa sigurnošću moći da tvrdimo šta puca, var ili sama osovina i zašto do toga dolazi.
Poslednja izmena od Kone LHC u Sre Feb 20, 2013 12:48 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Mihajlo_J
CTF Admin
Postovi: 2896
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 6:56 pm
Ime: Mihajlo
Auto: Corsa C GSI
Lokacija: Beograd/Mirijevo

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Mihajlo_J » Sre Feb 20, 2013 1:27 am

Kone bodićeš počasno mesto u avataru foruma!! :DD :DD [lol

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Sre Feb 20, 2013 12:28 pm

Puzo81 napisao: Najvise bih voleo da moze da se postojeca nebitno vektrina/astrina/calibrina/kadetova poluosovina skrati sa jedne strane na potrebnu meru i da se narezu novi nutevi,leziste za zeger i gotova stvar.Nema vara,nema zahebancije.
E pa ne moze :)
Jbg tamo na kraju gdje je nazubljeno veci je precnik

Sent from my BlackBerry using Tapatalk
Slika

Korisnikov avatar
Mihajlo_J
CTF Admin
Postovi: 2896
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 6:56 pm
Ime: Mihajlo
Auto: Corsa C GSI
Lokacija: Beograd/Mirijevo

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Mihajlo_J » Sre Feb 20, 2013 2:21 pm

E pa može :) Korsina glavčina/prirubnica je manjeg prečnika od ovih pomenutih. Pa mislim da bi bilo mesta taman da se sravna i lepo nazubi. Ali to je neviđen posao!! I sigurno lepo naplaćeno!

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Sre Feb 20, 2013 2:28 pm

mislis da stanjih poluvratilo i ubacis ga u homokineticki zglob od korse? :DD ta prirubnica o kojoj pricas nema veze sa poluvratilom jer izmedju njih postoji homokinetiki zglob :DD
Slika

Korisnikov avatar
Mihajlo_J
CTF Admin
Postovi: 2896
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 6:56 pm
Ime: Mihajlo
Auto: Corsa C GSI
Lokacija: Beograd/Mirijevo

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Mihajlo_J » Sre Feb 20, 2013 2:47 pm

ma na to sam mislio :DD :DD

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Sre Feb 20, 2013 3:05 pm

ja stvarno ne mogu da razumijem zasto bi to radio i toliko komplikovao [scratc.h a ostaje homokineticki od korse :bang
Slika

Korisnikov avatar
Mihajlo_J
CTF Admin
Postovi: 2896
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 6:56 pm
Ime: Mihajlo
Auto: Corsa C GSI
Lokacija: Beograd/Mirijevo

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Mihajlo_J » Sre Feb 20, 2013 3:48 pm

Pa nemam pojma, Puzo napisao da bi najviše to voleo :DD

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Sre Feb 20, 2013 3:55 pm

Da,to bi bilo najbolje al ne moze [slap!




Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Sre Mar 13, 2013 9:31 pm

evo da iskoristim pauzu na poluvremenu da okcaim i ovu skicu :DD

posto je kolega puzo svojevremeno izrazio zelju da zadnji nosac zasrafi sa 3 srafa za mjenjac, evo skica takvog distancera odradjena u autoCAD-u i par slicica gdje se lijepo sve vidi :DD

Slika

Slika Slika Slika Slika

p.s. meni se ovo rijesenje iskreno ne svidja, ali ko hoce neka se igra s ovim
p.s.2 puzo, nemoj da ti slucajno padne na pamet da ti sad ovaj distancer pravim [lol
Prikačeni fajlovi
distancer2.rar
(68.97 KiB) Preuzet 177 puta
Slika

Korisnikov avatar
mladen
CTF Član
Postovi: 835
Pridružio se: Pon Jan 21, 2013 8:52 pm
Ime: madjo
Auto: corsa b c20xe- b204l
Lokacija: podgorica

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od mladen » Čet Apr 11, 2013 8:56 pm

Interesuje me dali se sto dobija na snazi ako se makne sfi kutija na xe motoru i stavi xev lula ili napravi metalno nesto nalik na powercap ili se gubi na snazi ako iko ima iskustva neka pise?. [scratc.h nemogu d se odlucim sta da stavim.

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Sub Apr 27, 2013 1:07 pm

Puzo81 napisao:Pa kad sam video da je SKF roverov 80 u kusur evra jedan kom naravno da nije resenje [lol

Ove nove varijante behu oko 30e i to SKF-ovi ,skoro u rangu sa cenom corsinih tako da su ok a pre svega zbog sirenja glavcine za 2mm kako si rekao.

Problem prirubnica/rukavaca je resen...ostaju jos poluosovine [scratc.h

Cena SKF lezaja koji je potreban je 2600din komad a imaju i nize klase 10-15e a i 9e komad sto je nasao Mile.

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Pon Jun 03, 2013 11:21 pm

da pocem pisati moja zapazanja tokom konverzije dok nisam zaboravio :DD

ako ostavljate fabricke diskove od tigre/korse 256 mm x 20 mm i stavljate rukavce od kadeta/astre/calibre..... treba obratiti paznju na dimenziju X sa sledece slike:

Slika

kod navedenih modela taj deo je deblji nego kod tigrinih rukavaca tako da se to mora malo stanjiti jer disk bude previse izbacen i nije moguce montirati klesta. ja u cijeloj toj frci nisam zapisao dimenzije ali znam da sam stanjio rukavac za 2,2mm, naravno stanjuje se sa spoljne strane da bi disk 'prisao' autu.

obradjena povrsina:

Slika


takodje se mora obraditi malo i zljeb Y sa prve slike, tj. obraditi na precnik manji od precnika lezaja da bi taj zljeb djelimicno mogao uci u glavcinu.
posle obrade to izgleda ovako:

Slika


i montirano:


Slika
Slika

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Pon Jun 03, 2013 11:38 pm

Odlicno MIle [apl. .

Samo da ne bude zabune stanjivanje zida rukavca gore na slici se radi jer su kao sto si napisao corsini/tigrini diskovi 256x20 a kadetovi/astre F 256x24mm pa je otud problem rukavac-disk-celjust al ok reseno je.

Imaju i dve vrste rukavaca/prirubnica,sa punim zidom kao Miletova i sa pojacanim zidom na mestima gde dolaze srafovi sto se vidi na prvoj slici a evo ovde jedna do druge (koje sam uzeo sa kadeta NE)

Slika

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Pon Avg 26, 2013 12:19 pm

Ne bi bilo lose odraditi pojacanje viljuski ovako u domacoj radinosti http://www.ebay.de/itm/Opel-Corsa-A-B-T ... 3382e6fe4f" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Uto Avg 27, 2013 8:44 pm

ma jok,
korisnije je nesto ovako

Slika


mada kontam da ni to nije potrebno za snage ispod... npr. 140PS [lol [lol [lol
Slika

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4850
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Uto Avg 27, 2013 9:28 pm

Pa vidi Mile moj je 136+5ks zato sam skinuo katalizator tako da ne znam na koga se odnosila ova prozivka [lol [lol

Ove sanke ili kako vec izmedju viljuski obavezno :thumb:

Recimo kvalitetna je http://www.wiechers-sport.de/shop/dom-f ... ten-detail" onclick="window.open(this.href);return false; ALi video sam u par UK garaza da im udara karter o njih,da li zbog postavljenog motora ili drugog ne znam,mozda je bolje po ubacivanju 2.0-2.5-3.0 napraviti u domacoj radinosti [scratc.h

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Sre Avg 28, 2013 1:56 pm

Puzo81 napisao:Pa vidi Mile moj je 136+5ks zato sam skinuo katalizator tako da ne znam na koga se odnosila ova prozivka [lol [lol
nije ni bila prozivka nego vise kao konstatacija [lol

inace ja cu vjerovatno ovo praviti, pa kako bude :DD da znam da moze ta sa tog linka stati kod mene, kupio bih je bez razmisljanja
Slika

Odgovori