Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Sve teme i pitanja.
Odgovori
Korisnikov avatar
mladen
CTF Član
Postovi: 835
Pridružio se: Pon Jan 21, 2013 8:52 pm
Ime: madjo
Auto: corsa b c20xe- b204l
Lokacija: podgorica

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od mladen » Sub Dec 13, 2014 9:18 am

Nisam 100% siguran ali mislim da je fi 50

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Čet Dec 18, 2014 10:44 pm

cini mi se da je mihajlo skoro pitao nesto vezano za ove pinjone, da li moze sa el na sajlu ili tako nesto, ne mogu sada da nadjem to, on ce znati o cemu se radi.
zato cu citirati sledeci post i na kraju dodati jos neke slike unutrasnjosti mjenjaca koji nije na sajlu da se jasno vidi razlika


lemi84 napisao:sto se tice onog pinjona za brzinu, ili kako se vec zove, ako niste imali sajlu, tj tabla je el. onda morate nabaviti davac od 15imp. ovaj podatak jos nije provjeren, tako pisu po forumima, kada tigra bude u voznom stanju provjerit cemo i to. a posto je nekima na forumu padalo na pamet da se davac sa korsinog/tigrinog mjenjaca samo prebaci na F20/F18 i da to radi. ne moze. a evo i zasto ne moze

na korsi/tigri sa el tablom je ovakav:

Slika



i on tu kao cita neke impulse i unutar mjenjaca to izgleda ovako:


Slika

Slika



dok na F20 mjenjacu deo koji ulazi u mjenjac se pokrece cisto mehanicki i kasnije se to obrtno kretanje pretvara pomocu odgovarajuceg pinjona (6, 8, 15imp...) u el signal koji ide dalje do table.
ta dva dijela sklopljena izgledaju ovako:


Slika



a na sledecim slikama se moze vidjedi zupcanik koji to pokrece i ociglednu razliku u odnosu na mjenjac sa korse/tigre koje imaju el tablu.


Slika

Slika

Slika


Slika

Slika
Slika

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4852
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Ned Dec 21, 2014 12:51 pm

Hvala na informacijama Mile [[bravo

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Ned Dec 21, 2014 3:57 pm

:thumb:

nema bas veze sa temom ali ako nekoga zanima sta ima ispod bocnog poklopca mjenjaca: zupcanici i sinhron ''pete brzine''

Slika
Slika

Korisnikov avatar
lemi84
Mechanic Support
Postovi: 1698
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 4:52 pm
Ime: Mile
Auto: Tigra MV6; E60
Lokacija: München (DE) - Bijeljina (R. Srpska)

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od lemi84 » Sub Dec 27, 2014 3:29 pm

sta je sve potrebno da se promjena motora vece snage i zapremine legalno upise u saobracajnu dozvolu u republici srpskoj?

kao prvo, potreban je motor sa odgovarajucom dokumentacijom.
zatim treba ubaciti motor, napraviti nosace, instalaciju...
e onda auto ide na tehnicki gdje se prijavljuje promjena motora i trazi izdavanje atesta.

one cikice tamo pregledaju, fotografisu, mjere visinu, sirinu, duzinu vozila, medjuosovinsko rastojanje, prepust preko prednje i zadnje osovine, provjeravaru se brojevi motora i karoserije i auto ide na vaganje. opterecenje osovina ne smije prelaziti max fabricko opterecenje koje je napisano na onoj plocici na prednjem veznom limu.
u konkretnom mom slucaju na plocici pise 740kg je max dozvoljena masa koja opterecuje prednju osovinu.
na drugoj tigri sa istim motorom (1,4) ali sa klimom taj podatak je 770kg. na tigrama sa 1,6 motorom i klimom je vjerovatno vece to max opterecenje ali taj podatak trenutno nemam.

naravno, posto je drzava takva kakva jeste, ne mozes objasniti da su sve karoserije iste, i da su sve fabricke opruge za tigre iste, i za onu na cijoj plocici pise 740kg i za onu na cijoj plocici pise 770kg ili 800kg i da je TÜV sertifikat da moje opruge i amortizeri mogu da podnesu 820kg opterecnje, sasvim dovoljan da bi se max dozvoljeno opterecenje prednje osovine povecalo u odnosu na onih 740kg navedenih na glupoj plocici.

(kada sam vec to pomenuo, opruge za tigru i kosru B NISU iste po specifikacijam (debljina opruge, visina i sl). postoji jedna vrsta za tigru i dvije vrste za korsu. od toga, jedna vrsta je za korse 1,0; 1,2 8v; 1,2 16v, 1,4 8v i 1,4 16v dok je druga vrsta za 1,6 8v i 1,6 16v. i npr. ove za korsu 1,6 16v ili 1,4 16v, nisu iste kao za tigru 1,4 16v ili 1,6 16v)

no, idemo dalje. potreban i neki elaborat. jedva nasao lika u sarajevu koji to radi. posljem mu slike, pricali telefonom, tamo ovamo i potrebno jos:

-izjava servisa koji je ugradio motor (ovdje sam prosao sa izjavom druga koji ima dipl. automehanica i sa mojom izjavom kao ing. masinstva, naravno niko nema registrovanu automehanicarsku radnju ali je proslo)

-izjava varioca SA VAZECOM LICENCOM koji je napravio nosace (ovo je vec bio problem naci, jer rijetko ko ima vazecu licencu koja se produzava svake dvije godine. ali nekako sam uspjeo i njega naci)

-promjena kocnica (tu sam provukao pricu da sam pojacao kocnice, bla bla, jer lik ne razumje neke stvari ali da ne duzim previse)

-dijagram kocenja sa tehnickog pregleda sa novim kocnicama


e sad oni to kao nesto rade, racunaju vucno brzinske karakteristike i dobijes taj projekat na kojem pise da su prepavke na vozilu izvrsene dovoljno kvalitetno i da je vozilo sposobno da zadovolji sve zakonom propisane uslove za ukljucenje u normalni cestovni saobracaj.
takodje tu pise i da je zbog osovinskog opterecenja max broj osoba 3 (bilo je na granici izmedju 2 i 3). naravno, oni tamo sto izdaju te ateste i ne citaju sve pa oni po navici napisu 4. a ovi u mup-u naravno opet ne citaju tako da je u sobracajnoj upisano 5 [p.p. [roll.eye [m.f

i tako, tehnicki dobije primjer tog projekta, prosledi ga ovima sto izdaju te ateste, ovi posalju odobrenje i sa tim papirom se ide u mup i motor se legalno upisuje u saobracajnu

sva ta zejebancija je trajala preko dva mjeseca

cijena atesta je nekih 90€ a cijena izrade elaborata je 100€
Slika

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4852
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Sub Feb 21, 2015 2:57 pm

Svaka cast Mile :thumb:

Od drugara iz ovlascenog Opel servisa, 12000dinara je odobrenje uvoznika da se odredjeni motor moze u ubaciti u opelovu skoljku.

markopo
CTF Član
Postovi: 230
Pridružio se: Sre Mar 19, 2014 12:11 am
Ime: marko
Auto: x14xe
Lokacija: POZAREVAC UZI

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od markopo » Sub Feb 21, 2015 10:02 pm

Puzo81 napisao:Svaka cast Mile :thumb:

Od drugara iz ovlascenog Opel servisa, 12000dinara je odobrenje uvoznika da se odredjeni motor moze u ubaciti u opelovu skoljku.

pa to je sjajno :D samo sto sa njom posle obrises guzicu ;)

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4852
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Ned Feb 22, 2015 5:39 pm

To vazi samo za 2.0ccm brisanje pedu, ako se ne prodje atest a do 1.6 nema frke.

markopo
CTF Član
Postovi: 230
Pridružio se: Sre Mar 19, 2014 12:11 am
Ime: marko
Auto: x14xe
Lokacija: POZAREVAC UZI

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od markopo » Ned Feb 22, 2015 7:22 pm

znam al je pitanje dal ce dati taj listic kad kazes da hoces 2,0 :/ ,za atest uvek ima resenja ako imas sve papire i sve bude kako se trazi

Korisnikov avatar
Mihajlo_J
CTF Admin
Postovi: 2896
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 6:56 pm
Ime: Mihajlo
Auto: Corsa C GSI
Lokacija: Beograd/Mirijevo

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Mihajlo_J » Čet Dec 10, 2015 3:20 pm

Neka me niko ne drži za reč, ali.....
Gledam nosače malih blokova. Konkretno, naleteo sam na podatke za C12NZ, C14NZ, C14SE, C16SE, C16XE, X16XE, Z14XE, Z16SE, Z18XE. I u principu svi koriste iste menjače i iste nosače motora. Da li spada u tu grupu X12XE i Z12XE... Pojma nemam.

Korisnikov avatar
Puzo81
CTF Admin
Postovi: 4852
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 8:45 pm
Ime: Slobodan
Auto: Corsa B 1.0/Alfa 147 1.9
Lokacija: Novi Sad/Prijepolje

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od Puzo81 » Ned Jan 24, 2016 3:35 pm

Slika

Korisnikov avatar
mladen
CTF Član
Postovi: 835
Pridružio se: Pon Jan 21, 2013 8:52 pm
Ime: madjo
Auto: corsa b c20xe- b204l
Lokacija: podgorica

Re: Konverzije u XE,XEV,NE,LET,V6,MV6....

Post od mladen » Sub Apr 16, 2016 7:16 pm

Nisam stigao da slikam ali slikacu neki drugi dan. S obzirom da ima diskove pozadi sto se tice rucne sve noze da se napravi na fabricku sajlu koja jeste malo duza ali ja sam uspio da napravim rucnu koja radi ko da je fabrika ugradila sve mi sipalo ok. Nista vario dodavao vec ko fabricki sto dodje na dobose tako i sad sve stoji

Evo slike
Slika

Slika

Odgovori